Arletta Chełstowska – terapeuta, właścicielka gabinetu Integraspi Centrum Wspierania Rozwoju.
Pedagog specjalny w zakresie rewalidacji i edukacji osób ze spektrum autyzmu. Terapeuta pedagogiczny o specjalności wspomaganie rozwoju dziecka oraz terapia dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Terapeuta i diagnosta (uprawnienia 1 i 2 stopnia) Integracji Sensorycznej (SI), pedagog szkolny, logopeda i położna. Wykładowca akademicki – Wydział Socjologii i Pedagogiki SGGW
Decyzję o wyborze zawodu pedagoga i terapeuty podjęłam ją jako osoba w średnim wieku. Wykonywałam wcześniej wiele zawodów – m.in. położnej. Podjęłam ją ponieważ w otoczeniu mojej bliższej i dalszej rodziny zaczęły pojawiać się dzieci i dorośli z diagnozą zespołu Aspergera.
Pracuję z dziećmi z różnego typu zaburzeniami rozwojowymi i dysfunkcjami. Szczególnie interesują mnie zagadnienia związane z neurofizjologią rozwojową, zaburzeniami struktury i funkcji Ośrodkowego Układu Nerwowego oraz metody szeroko rozumianej terapii tych zaburzeń.
Zawód, pedagoga i terapeuty jest moja pasją, a praca z człowiekiem wyzwaniem i zaszczytem. Najwyższą wartością w pracy terapeutycznej są dla mnie indywidualne potrzeby i możliwości dziecka. Praca pedagoga, ponadto bycie ciocią, córką, siostrą i mamą dziecka z zaburzeniami rozwojowymi dało mi wyjątkowe kompetencje w dzieleniu się wiedzą. W terapii podchodzę do trudności dzieci całościowo. Jako pedagog specjalny, terapeuta pedagogiczny wspomagający rozwój dziecka, diagnosta i terapeuta integracji sensorycznej oraz logopeda.
Wykształcenie
Wyższe pedagogiczne I i II stopnia: Pedagogika, Terapia pedagogiczna i Wspomaganie rozwoju dziecka. Pedagogika szkolna z terapią pedagogiczną, Wydział Nauk Społecznych SGGW, Warszawa
Studia Podyplomowe: Autyzm. Edukacja i rewalidacja osób ze spektrum autyzmu, Instytut Studiów Podyplomowych Wyższej Szkoły Nauk Pedagogicznych w Warszawie.
Studia Podyplomowe: Integracja Sensoryczna, Wyższa Szkoła Edukacja w Sporcie / Centrum Integracji Sensorycznej: zakończone uzyskaniem certyfikatu i gwaranta (nr 383/CIS/2018) w zakresie integracji sensorycznej uprawniającego do przeprowadzania Południowo-Kalifornijskich Testów Integracji Sensorycznej, Obserwacji Klinicznej, diagnozowania zaburzeń z zakresu integracji sensorycznej, tworzenia planu terapii i jego realizacji oraz prowadzenia samodzielnego gabinetu integracji sensorycznej.
Sudia Podyplomowe: Logopedia, Instytut Studiów Podyplomowych Wyższej Szkoły Nauk Pedagogicznych w Warszawie.
Kursy i szkolenia :
- Szkolenie „Zespół Aspergera”, Scolar Warszawa
- Metoda Warnkego – kurs podstawowy i rozwijający (pełen zakres), Biomed Neurotechnologie Wrocław.
- Trening Umiejętności Społecznych (TUS), Indygo Centrum Terapii i Rozwoju, Warszawa
- Rozwijanie kompetencji czytelniczych (m.in. znaczenie bajkoterapii), szkolenia dla nauczycieli
- Szkolenie „Zespół Aspergera i Myślenie Wizualne, pomóż mi zrozumieć świat”, Warsztat szybkiego rysowania dla rodziców i nauczycieli dzieci z zespołem Aspregera, prowadząca E. Curyło i B. Chrzanowską-Pietraszuk
Byłam przewodniczącą, a obecnie jestem prelegentem Koła Naukowego Pedagogów, Wydział Nauk Społecznych, SGGW.